لزوم استفاده از تبلیغات محتوا محور

امروزه دنیای تبلیغات تغییر کرده است و اگر چه تبلیغات آنلاین سهم زیادی دارد، شرکت‌ها و برندها نباید از تاثیرات تبلیغات محتوا محور غافل شوند. بر خلاف گذشته، دیگر پرداخت هزینه در رسانه‌ها برای انجام تبلیغات نمی‌تواند توجه مشتریان را جلب کند و برندها و شرکت‌ها اگر می‌خواهند در دنیای رقابت پیروز باشند، باید به دنبال روش‌ها و استراتژی‌های جدید باشند. تبلیغات محتوا محور  یا تبلیغات محتوایی یکی از این روشهاست.

هزینه‌ها و مزایای تبلیغات آنلاین
جدای از این بحث که تبلیغات آنلاین چقدر می‌تواند موثر و مفید واقع شود، مبحث مهم دیگریست که باید به آن پرداخته شود. به نظر می‌رسد برندهای هوشمند و موفق برندهایی هستند که استفاده از تبلیغات در رسانه‌های قدیمی و متداول با پرداخت هزینه را رها کرده و به سراغ تاسیس رسانه مخصوص به خود رفته‌اند. این شرکت‌ها و برندها در این حالت می‌دانند باید درست بر روی چیزی تمرکز کنند که نظر مشتریانشان باشد: پیشنهاد و توصیه، ارائه اطلاعات و پیشینه برند و گاهی نیز ایجاد سرگرمی برای آنان. به عبارت دیگر، دنیای امروزی تبلیغات دیگر صحبت کردن در مورد مشتری نیست، بلکه صحبت کردن با مشتریسیت. این مفهوم، چیزی جز تبلیغات محتوا محور نیست.

جایگزین کردن رسانه‌های متداول با رسانه خصوصی توسط یک برند، از نظر اقتصادی نیز سبب می‌شود تا بودجه شرکت موثرتر و کارآمدتر صرف تبلیغات شود. علاوه بر این، انجام تبلیغات با پرداخت هزینه در رسانه‌ها چیزی بیش‌تر از صرفا اتلاف هزینه است.زیرا امروزه رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی به سرعت در حال تغییر است و اگر برندی بخواهد با پرداخت هزینه از این رسانه‌ها برای تبلیغات خود استفاده کند، باید نیروی کاری و هزینه بالایی صرف کند تا خود را با این تغییرات مطابقت داده و همواره به دنبال جدیدترین تکنولوژی یا بستر ارتباطی باشد.

با این حال، علی رغم اینکه تبلیغات زیاد و پرداخت هزینه‌های گزاف برای تبلیغات در رسانه‌ها صرفا سبب موفقیت یک برند یا فروش بالای یک محصول نیست، هنوز هم شرکت‌ها و برندهای بسیاری هستند که اصرار دارند از این استراتژی برای موفقیت در بازار رقابت استفاده کنند.

 
۳ دلیل که شما را مجاب می‌کند بر روی تبلیغات محتوا محور سرمایه گذاری کنید.
امروزه ارزش‌ها از سمت سرمایه گذاری و صرف هزینه در رسانه‌های عمومی به سمت تبلیغات محتوا محور و مرتبط در رسانه‌ مخصوص هر برند تغییر یافته است. اما بسیاری از شرکت‌ها و برندها هنوز با این تغییر کنار نیامده یا اهمیت آن در موفقیت را نادیده می‌گیرند.

همانند تبلیغات در رسانه‌های عمومی با صرف هزینه، تبلیغات در رسانه مخصوص یک برند و ایجاد محتواهای مرتبط نیز استراتژی‌های خاص خود را دارد تا بتواند بر روی مخاطب تاثیرگذار باشد. اما فراموش نکنید اگر شما بتوانید نیازها و سلایق مشتریان خود را به خوبی بشناسید، سپس به تولید محتوا بپردازید و اعتماد و توجه آن‌ها را جلب کنید، رقابت را در دست گرفته‌اید و می‌توانید به انتظار موفقیت باشید. اگر هنوز هم نسبت به تبلیغات محتوا محور دچار شک و تردید هستید، سه دلیل مهم زیر را حتما مرور کنید:

۱) رهبری منسجم‌تر
تبلیغات محتوا محور به شما این امکان را می‌دهد تا از همه فرصت‌هایی که برایتان پیش می‌آید، استفاده کنید.
اما فراموش نکنید انتشار محتوا، هدف خاص خود را دارد و انتشار محتوای بی هدف موثر نیست.
برای تولید محتوای تخصصی از همکارانتان کمک بگیرید.
ببینید مشتریان چه اطلاعاتی از شما می‌خواهند، سپس به کمک تیم خود محتواهای این چنینی منتشر کنید.
اگر موفق شوید اعتماد مخاطبان را جلب کنید، مشتریان وفاداری در طول زمان پرورش خواهید داد.

۲) استفاده از نیروهای متخصص
در زمینه تولید و انتشار محتوا، معمولا کارمندان تمام وقت گزینه‌های مناسب‌تری هستند، زیرا کار سختیست اگر شما بخواهید نیروهای زیادی را مدیریت کنید و آن‌ها را آموزش دهید تا به عنوان صدای برند شما شناخته شوند. با این حال، کار انتشار محتوا اگر چه ممکن است در ابتدا کاری ساده به نظر برسد، اما کاری تخصصیست و شما نیاز به استفاده از نظرات نویسندگان، بازاریابان و ادیتورهای باتجربه دارید. لذا، شما می‌توانید از این افراد به صورت پروژه محور در تیم خود استفاده کنید.

برای این که بتوانید به بهترین نحو از نویسندگان مهمان استفاده کنید، ابتدا باید مانند یک ناشر فکر کنید.
برنامه انتشاراتی شما به چه صورت است؟
آیا ترجیح می‌دهید از محتواهای کوتاه استفاده کنید یا محتواهای طولانی؟
آیا تنها به پیش نویس اولیه محتواها نیاز دارید؟
یا از نویسندگان مهمان می‌خواهید یک کار نهایی شده به شما تحویل دهند؟
برای انتخاب نویسنده، به سراغ کسانی بروید که در حیطه کاری شما نیز دانش و معلومات کافی دارند.
این افراد می‌توانند محصول شما را از زوایای جدیدی بررسی کنند و توجه مخاطبان را جلب کنند.

۳) هزینه‌های جانبی کم‌تر
با در نظر گرفتن استانداردها و پروتکل‌های مناسب برای انتشار محتوا، شما می‌توانید از نویسندگان جوان بسیاری که مستعد رشد و شکوفایی هستند، استفاده کنید. بررسی‌ها و تجارب نشان می‌دهد اگر شما بتوانید مسیر درست را برای نویسندگان خود مشخص کنید، نویسندگان جوان بسیار خلاق‌تر و باانگیزه‌تر از نویسندگان میانسال و باتجربه هستند. این نویسندگان همچنین می‌توانند با روحیه مثبت و خلاقی که دارند، فضای کاری شرکت شما را در جهت مثبت تغییر دهند.

یادتان نرود برای پرداخت مبلغ کمتر، به سراغ هر نویسنده‌ای نروید.
نویسندگان جوانی به درد شما می‌خورند که انگیزه کافی برای کار و پیشرفت داشته باشند.
کافیست آنها را تحت نظر نویسنده باتجربه‌ای قرار دهید تا، هم از خلاقیت و هم از تجربه آنها استفاده کنید.

جمع بندی
استفاده از محتواهای مرتبط به برندها اجازه می‌دهد از فرصت‌های منحصر به فردی که برای آن‌ها پیش می‌آید استفاده کنند.
تبلیغات محتوا محور، باعث معرفی دهان به دهان برند شما می شود.
در واقع مشتریانتان صرفا تبلیغ شما را نمی کنند، بلکه اطلاعات جالبی از شما را در اختیار دیگران قرار دهند.
انتشار محتوا سبب می‌شود مشتریان و مخاطبان شما را شناخته و به شما اعتماد کنند.
منبع: Hubspot

سوابق گروه: ارایه بیش از 400 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر،اجرای بیش از ده ها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، crm، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابیIMC و روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامه بازاریابی، مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقای فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، تدوین شرح وظایف سطوح مدیریتی و مهندسی فروش، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی در سازمان، طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش سازمان با هماهنگی مدیران، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روان شناسی فروش، تحقیقات رفتار مصرف کنندگان، اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی، آنالیز دلایل شکست روشهای اجرایی در جذب مشتریان جدید، بهبود سطح حفظ مشتری جهت افزایش فروش و ایجاد جریان درآمد اضافی، ایجاد واحد crm اثربخش و اجرایی در شرکت و سازمان ، شناسایی نیازهای مشتریان و جلب اعتماد آنها برای خرید، آموزش تیم فروش در جهت بهبود عملکرد، تکنیک های رفتار شناسی و رفتارسنجی مشتریان در فروش، طبقه بندی انواع مشتریان و تکنیک های فروش به آنها، طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش، طراحی عملیات ستادی فروش، اجرای مناسب ترین و ساده ترین روشهای فروش و بازاریابی، مشاوره در جهت کاهش هزینه های بازاریابی و فروش.
آموزش اصول و فنون مذاکره، فن بیان و زبان، آموزش برندسازی، روش های برندسازی، مدیریت، بازاریابی و فروش.
مشاوره پرسنال برندینگ پزشکان، آموزش، آموزش ارزش گذاری برند، آموزش بهترین شیوه ارائه خدمات به مشتری، آموزش تکنیک‌های خلاقیت، آموزش تکنیک‌های فروش حرفه‌ای، آموزش روش ابداع اختراع، مشاوره منابع انسانی، آموزش فروشندگی حرفه‌ای، مشاوره مهندسی فروش، آموزش مدیریت، آموزش مدیریت برند، آموزش مذاکره، آموزش مذاکره فروش، مشاوره مالی و بودجه بندی، تهیه سند بودجه، اخذ نمایندگی انحصاری، دریافت نمایندگی انحصاری برندهای معتبر اروپا و آمریکا، ارزیابی عملکرد کارکنان، انتخاب نام برند، اندازه‌گیری ارزش نام برند، مشاوره فروش، بازاریابی کالا و خدمات، برنامه بازاریابی، پیاده سازی CRM در فروش، مشاوره مدیریت، تبلیغات آنلاین تحت وب، بازاریابی و فروش تبلیغات، تبلیغات محیطی، تجاری سازی خلاقیت و نوآوری، تست شخصیت، تهیه سند بودجه، تهیه شاخصهای عملکردی و کارت امتیازی متوازن، مشاوره سرمایه‌گذاری جریان مالی ریسک و اداره عدم قطعیت سرمایه‌گذاری مالی اعتباری، آموزش اصول و فنون و تکنیک های مذاکره، سند بازاریابی، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، طراحی استراتژی، طراحی خدمات جدید، مشاوره مدیریت، خلاقیت و نوآوری، طراحی فرایند فروش، طراحی کمپین تبلیغاتی، طراحی لوگو/علامت تجاری، مشاوره برندینگ فردی (برند شخص)، طرح توجیهی، قرارداد بین المللی، مارکتینگ پلن، مشاوره تبلیغات محصولات و خدمات، مشاوره و آموزش خدمت به مشتری، مدرس بازاریابی، مدیریت اسناد و مدارک مالی، مشاوره مدیریت استراتژیک، مدیریت بازاریابی، مشاور بازاریابی، مشاور فروش، مشاوره BSC، مشاوره بازاریابی، مشاوره برندسازی، مشاوره برندینگ، مشاوره ریسک تجاری، مشاوره طرح کسب و کار، تجاری مشاوره مدیریت فروش، مشاوره و آموزش هنرمندان، هویت برند، CI GUIDE، مشاوره برندینگ وکلا، مشاوره تعیین ارزش برند. اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش.

منبع این نوشته : منبع
تبلیغات ,فروش، ,مشاوره ,آموزش ,استفاده ,بازاریابی، ,تبلیغات محتوا ,محتوا محور ,فروش، مشاوره ,استفاده کنید ,مهندسی فروش، ,فروش، تدوین سیاست